Uudistimme FSP:n ilmeen sekä jalostimme markkinointiviestinnän suunnitelmalliseksi ja monikanavaiseksi.
FSP Finnish Steel Painting Oy on yksi Pohjois-Euroopan suurimmista teollisen pintakäsittelyalan yrityksistä. Aiemmin se julkaisi sidosryhmälehteä, lähetti lehdistötiedotteita ja sillä oli verkkopalvelu. Viestintään ja markkinointiin haluttiin linja ja toimivaa sisältöä. Uudistimme FSP:n ilmeen sekä jalostimme markkinointiviestinnän suunnitelmalliseksi ja monikanavaiseksi.
HAASTE
Pintakäsittelyalalla ei ole totuttu erityisen aktiiviseen markkinointiin tai viestintään, ei myöskään erityisen läpinäkyvään viestintään. Miten muuttaa yrityksen ja mahdollisesti koko toimialan toimintatapoja?
MITÄ ZEROTEN TEKI?
Zeroten laati FSP:lle viestintästrategian ja kattotason vuosikellon. Yrityksen viestintä laajentui monikanavaiseksi. Se kattaa nyt sidosryhmälehden ja tiedotteiden lisäksi esimerkiksi uutiskirjeitä, verkkoartikkeleita, sosiaalisen median suunnitelman ja asiakashankintaa helpottavia toimenpiteitä. Asiakkaan bisnes on kääritty uudenlaiseen pakettiin ja siitä kerrotaan avoimesti.
Olemme myös kehittäneet FSP:n verkkopalvelua ja luoneet videosisältöä yritysviestinnän tarpeisiin. Myynnin tueksi on suunniteltu kampanjoita, ja verkkoon olemme tuottaneet myös mm. Pintakäsittelyn ostajan oppaan. Se edustaa alalla rajoja rikkovaa läpinäkyvyyttä.
TULOKSET
FSP on saanut Zerotenin avulla kasvaneen medianäkyvyyden lisäksi uusia asiakaskontakteja, eli konkreettisesti mitattavaa kaupallista etua. Uudenlainen tekeminen on vasta alkanut ja asiakas on saanut siitä hyvää palautetta niin henkilöstöltä kuin eri sidosryhmiltä.
MEISTÄ SANOTTUA
”Zerotenin väki ymmärtää kertomattakin mitä teemme ja kenelle. Olemme saaneet uudenlaisesta tekemisestämme hyvää palautetta asiakkaiden lisäksi niin henkilöstöltä, kuin eri sidosryhmiltäkin. Yhteistyö on tuonut meille hyvän mielen lisäksi uusia asiakaskontakteja, eli konkreettisesti mitattavaa kaupallista etua. Eivät ole hipstereitä.”
– FSP:n myynti- ja markkinointijohtaja Sanna Parkkonen