Zeroten syntyi halusta tehdä ja saada aikaan. Miten ja miksi, siitä lyhyesti täällä
LIIKENNEKAMERA VÄLÄHTI SAMANA YÖNÄ JO KOLMANNEN KERRAN. SILLOIN MIETTINEN PÄÄTTI, ETTÄ NYT ON AIKA, JA OTTI PUHELIMEN KÄTEENSÄ.
Savolainen vastasi noin yhden aikaan aamuyöstä hieman ärtyneenä.
– Miksi helvetissä sä soitat keskellä yötä? Mä nukun nyt.
Hän löi Miettiselle luurin korvaan, mutta puhelin soi minuutin päästä uudelleen.
– No mitä nyt?
– Sitä vaan, että nyt me tehdään se. Nyt tai ei koskaan. Tehdään vaikka markkinointihommia niin kuin niitä olisi aina pitänyt tehdä – tai sitten sitä perkeleen pikakahvia.
ZEROTEN SYNTYI TARPEIDEN KOHDATESSA.
Alihankintateollisuudessa päättäjänä työskennellyt Pasi Miettinen käytti mainostoimistoja markkinointiin ja viestintään. Kumppaneita haettiin sekä suurista että pienistä toimistoista, välillä freelancereilta. Miettinen törmäsi usein asiakasymmärryksen puutteeseen: toimisto tai sen yhteyshenkilö ei ymmärtänyt kyseessä olevaa liiketoimintaa, sen tavoitteita ja sitä, kenelle ja mitä palveluita tuotetaan. Usein paras ymmärrys ja osaaminen, tai kiinnostus asiakkaaseen, löytyi pienessä markkinointitoimistossa työskentelevältä henkilöltä, joka oli muista ympyröistä tuttu jo vuosien takaa.
Hän oli Antti Savolainen, silloinen markkinointitoimisto Limeon Oy:n osaomistaja ja pitkän linjan AD/copy. Savolainen oli ehtinyt toimia keskisuurissa mainostoimistoissa, freelancerina ja muun muassa myös kuluttajatuotteita myyvän yrityksen markkinoinnin vetäjänä. Hän hautoi ajatuksia oman isomman toimiston perustamisesta.
Vuonna 2014 Pasi ja Antti perustivat Zeroten Oy:n, joka kasvaa ja voi hyvin – kuten sen kymmenet asiakkaatkin, isot ja pienet.
Pikakahvi-idea on vielä pöytälaatikossa odottamassa aurinkoa. Se on kaksikon ainoa idea, jota Miettisen vaimokin on sanonut loistavaksi.