Mailhouse Oy
TAUSTA
Mailhouse Oy on Suomen suurin postitustalo ja digitaalisen printtiviestinnän sekä suoramarkkinoinnin asiantuntija. Mailhouse konserniin kuuluvat sen tytäryhtiöt Painonet ja Loginhouse.
Konsernille päätettiin luoda brändistrategia ja sitä tukeva yhtenäinen ja tunnistettava visuaalinen ilme. Konserni ja sen palvelut haluttiin tehdä entistä tunnetummaksi kehittämällä markkinointia ja kampanjoimalla eri medioissa. Tärkeimpänä mediana markkinoinnissa on ollut Mailhousen ”oma” media, printtisuora, mutta myös digitaalisuus on näytellyt merkittävää osaa.
MITÄ ZEROTEN TEKI?
Luotiin brändistrategia ja konserni-ilme. Mailhousen ja tytäryhtiöden Painonetin ja Loginhousen verkkosivut uudistettiin. Uudistetut verkkosivut toteutettiin responsiivisina, eli sivut skaalautuvat vierailevan laitteen näytön koon mukaan. Samalla konsernin näkyvyyttä tehostettiin hakukoneoptimoinnin keinoin.
Konserniyhtiöille tuotettiin sisältöä eri medioihin, videota, kuvaa, ääntä ja tekstiä. Sisällöt on suunniteltu siten, että niitä voi hyödyntää monikanavaisesti markkinoinnissa ja verkkosivuilla.
Tunnettuuden lisäämiseksi kehitettiin jatkuvaluonteinen toimintamalli ja suunniteltiin kampanjoita. Konsernin verkkosivuille tuotetaan säännöllisesti päivittyvän SEO-suunnitelman mukaista monipuolista hakukoneoptimoitua sisältöä. Sisältömarkkinoinnin lisäksi digitaalista näkyvyyttä parannetaan hakusanamainonnalla, hakukoneoptimoinnilla sekä mm. Facebook-, Instagram- sekä LinkedIn-mainonnalla.
TULOKSET
Tiiviissä yhteistyössä toteutettu brändistrategian selkeytys ja visuaalisen ilmeen päivittäminen yhdistivät Mailhouse-konsernin toiminnot saman katon alle. Toimenpiteet paransivat konserniyhtiön tunnistettavuutta alati muuttuvilla markkinoilla.
Digitaalisen markkinoinnin toimenpiteillä on ollut suora vaikutus liiketoimintaan. Selvin kehitys on tapahtunut hakusanasijoituksissa ja markkinoinnin tehokkuudessa. Parantuneen näkyvyyden ja markkinoinnin avulla yhteydenottojen ja tarjouspyyntöjen määrä on selkeästi kasvanut.
MEISTÄ SANOTTUA
”Zeroten on hyvin perillä meidän liiketoiminnasta. Yhteistyö on ollut helppoa, mukavaa ja hauskaa. Zeroten on tuonut meille hyvin sitä osaamista, mitä meillä itsellä ei konsernissa ole ollut. Me ollaan oltu kovasti tyytyväisiä ja yhteistyö jatkuu.”
– Mailhouse Oy, Elina Malmgren, Myynti- ja hallintojohtaja