Knauf Oy
TAUSTAA
Knauf Oy on osa Knauf-konsernia, joka on yksi maailman suurimmista kipsilevytoimittajista ja Euroopan johtavia rakennusmateriaalien valmistajia. Zeroten aloitti yhteistyön Knauf Oy:n kanssa kampanjamateriaaleista. Nykyään suunnittelemme Knaufille monenlaisia yritys- ja kuluttaja-asiakkaille suunnattuja toimenpiteitä ja materiaaleja.
HAASTE
Miten tavoittaa B2B-päättäjät ja kuinka kohdentaa viestit ja toimenpiteet eri kohderyhmien mukaan? Kuinka saada potentiaalisten asiakkaiden huomio ja herättää kiinnostus. Kuinka tehdä asioita uudella kilpailijoista positiivisella tavalla erottuvasti, yrityksen ja alan perinteisiä toimintatapoja rikkoen?
Knaufin kanssa lähdimme rakentamaan työkaluja myynnin tukemiseen sekä vuorovaikutuksen aikaansaamiseen ja asiakassuhteen hoitamiseen.
MITÄ ZEROTEN TEKI?
Olemme lähteneet kehittämään Knaufin markkinointia kohderyhmälähtöisesti. Olemme toteuttaneet monikanavaisia kampanjoita, uutiskirjeitä, myymälä- ja messumateriaaleja sekä sisältöä verkkosivuille. Olemme tuottaneet myös erilaisia esitteitä ja suorakirjeitä eri tuotteiden ja kohderyhmien tarpeisiin sekä myynnin tueksi.
TULOKSET
Hyvänä esimerkkinä onnistuneista toimenpiteistä voidaan pitää esimerkiksi Knaufilla Tasoittuu- nimellä tehdyn kampanjan tuloksia. Kampanjan tavoitteena oli saada asiakas kontaktoimaan Knauf-edustaja ja kutsumaan hänet kylään. Erittäin tarkasti kohdennettuna ja suunniteltuna onnistuimme enemmän kuin hyvin.
Lähes jokainen kohderyhmän kontaktoitu asiakas reagoi ja otti yhteyttä. Kampanja-ajan jälkeen siihen luotu sisältö ja viesti integroituivat osaksi Knauf.fi sivustoa, toimien nyt kyseisen liiketoiminta-alueen etusivuna.
MEISTÄ SANOTTUA
”He yrittävät ja iloksemme myös onnistuvat. Pidän kirjallisista briifeistä, mutta nopeissa tapauksissa on riittänyt yksi lause. Vaikeammissa keskustelu. Suosittelen.”
– Knauf Oy, kaupallinen johtaja Juho Ristimäki