FSP Finnish Steel Painting Oy
TAUSTAA
FSP Finnish Steel Painting Oy on yksi Pohjois-Euroopan suurimmista teollisen pintakäsittelyalan yrityksistä. Ennen yhteistyön alkua FSP julkaisi painettua sidosryhmälehteä, lähetti lehdistötiedotteita ja sillä oli verkkopalvelu. Viestintään ja markkinointiin haluttiin linja ja toimivaa sisältöä. Uudistimme FSP:n ilmeen ja digitaalisen preesenssin sekä jalostimme markkinointiviestinnän suunnitelmalliseksi ja monikanavaiseksi.
HAASTE
Pintakäsittelyalalla ei ole totuttu erityisen aktiiviseen markkinointiin tai eikä myöskään erityisen läpinäkyvään viestintään. Miten muuttaa yrityksen ja mahdollisesti koko toimialan toimintatapoja?
MITÄ ZEROTEN TEKI?
Zeroten on laatinut FSP:lle viestintästrategian ja kattotason vuosikellon. Yrityksen viestintää on onnistuneesti laajennettu monikanavaiseksi. Se kattaa nyt sidosryhmälehden ja tiedotteiden lisäksi muun muassa uutiskirjeitä, videoita, verkkoartikkeleita sekä sosiaalista mediaa. Asiakkaan yritystoiminta on kääritty uudenlaiseen pakettiin ja toiminnasta kerrotaan avoimesti.
Uudistimme FSP:n verkkosivut, paransimme verkkopalvelun toimivuutta ja loimme kattavaa videosisältöä yritysviestinnän tarpeisiin. Tuotimme sivuille ladattavaa materiaalia, esimerkiksi ”Pintakäsittelyn ostajan opas” verkkojulkaisun. Julkaisu edustaa alallaan rajoja rikkovaa läpinäkyvyyttä.
Suunnittelemme kampanjoita ja jatkuvaluonteisia toimintamalleja yrityksen myynnin sekä asiakashankinnan tueksi. Digitaalisia keinoja hyödynnettiin hakusanamainonnan, hakukoneoptimoinnin, Facebook-, LinkedIn- ja Display-mainonnan muodoissa.
FSP:n viestintää, tiedottamista ja digitaalista markkinointia toteutetaan Suomen lisäksi Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa.
TULOKSET
Zerotenin avulla FSP on kasvattanut media- ja verkkonäkyvyyttään. Kävijöiden määrä yrityksen verkkosivuilla on nyt yli kaksinkertainen ja hakukonenäkyvyys on huomattavasti parantunut.
Lisäksi FSP on saanut uusia asiakaskontakteja, eli konkreettisesti mitattavaa kaupallista etua. FSP on saanut positiivista palautetta parannuksista, niin henkilöstöltä kuin eri sidosryhmiltä.
MEISTÄ SANOTTUA
”Zeroten ymmärtää kertomattakin mitä teemme ja kenelle. Olemme saaneet uudenlaisesta tekemisestämme hyvää palautetta asiakkaiden lisäksi niin henkilöstöltä, kuin eri sidosryhmiltäkin. Yhteistyö on tuonut meille hyvän mielen lisäksi uusia asiakaskontakteja, eli konkreettisesti mitattavaa kaupallista etua.”
– FSP Finnish Steel Painting Oy, Sanna Parkkonen, Myynti- ja markkinointijohtaja